söndag 30 november 2008

Tröstlös natt

Klockan är snart halv tolv, och barnen i familjen Fransson/Lilja verkar totalt ha vänt på dygnet. Moa somnade i bra tid ikväll utan att springa upp en enda gång. Några timmar senare är hon klarvaken och vill leka doktor och se på film. Melvin somnade också lugnt och skönt i sin vagn för att lagom tills vi var på väg att lägga oss vakna av Moas illvrål då hon tappade sin vällingflaska på tårna! Så nu är han utsövd och klarvaken. Känns så himlarns tröstlöst bara. Om du bara visste hur mycket jag saknar att få sitta framför tv:n i lugn och ro, och titta på någon av alla evighetsserier som aldrig tycks ha något slut. Äta något gott och hålla om den jag älskar. Ikväll känns det miltals ifrån den verkligen som är just nu.

Moa har fått feber ikväll så det blir inget dagis i morgon för henne. En riktigt ettrig bacill som sprider sig som en löpeld i våra halsar och lungor. Melvin hostar fortfarande jätteotäckt, Hanna har precis börjat snora och själv låter det som ett helt kråkbo slagit läger vid mina stämband.

I kväll känns det lite tröstlöst. Kanske för att klockan snart kommer att slå midnatt och Melvin sitter i sin babysitter och jollrar och sprattlar om vart annat. Jag älskar mina barn över allt annat men ibland så måste jag helt enkelt få spy ur mig hur det känns.

Jag är trött...sovit alldeles för lite denna helg! Kan man önska sig lugn och ro i julklapp!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar