torsdag 13 november 2008

Byte av dagisavdelning


Torsdag idag...redan!? Har tiden alltid gått så här fort eller är det först när man får barn som tiden bara springer ifrån än? Ja vet inte, men jag börjar inse att tiden är något som man måste ta till vara på och vara rädd om.

Melvin är snart ett halvår men ändå så känns det som om jag nyss gick i skolan och var gravid. Har en psykologitenta som ligger och väntar på mig, men det är så lätt att skjuta detta åt sidan för jag har ju låååång tid kvar hemma med Melvin. Men inser snart att om resterande mammaledighet kommer att gå lika fort så kommer jag att sitta med psykologi omtentan lagom till sommaren och svära över att jag inte tagit tag i detta tidigare. *suck*

Moa ska byta avdelning på dagis. De behöver få in en liten till så hon lämnar småbarnsavdelningen efter nyår. De ville flytta henne redan efter sommaren men vi sa bestämt ifrån. Nu känns det som en självklarhet och Moa själv är så glad och lycklig över detta. Varje morgon när hon vaknar sätter hon sig upp i sängen och tittar förväntansfullt på mig och frågar
"- Ska vi gå till Vargkulan nu? ,, "-Inte än svarar jag, efter det har varit julafton! Jaha...vi kan gå dit nästa gång och leka med köket säger hon och ser fortfarande lika förväntansfull ut.

Jag är övertygad om att detta är rätt tid att flytta henne på. har känt lite nu under hösten att dagisfröknarna varit lite arga på henne. Kanske är det deras frustration över att inte hinna med som hon fått känna av. Känner att hon kanske har fått vara lite "svarta fåret" då hon hittat på en del bus som att kladda mos på väggen där hon sitter osv. Hon kräver nog helt enkelt en annan sorts uppmärksamhet än de små barnen och en annan aktivering än hon får just nu. Tror att denna överflyttning är det bästa som kunnat hända henne just nu.

Låter kanske som att jag är missnöjd med dagisavdelningen som hon går på nu men så är det absolut inte. Jag är oerhört glad över att hon fick plats där, och oerhört tacksam för allt som de har givit min lilla tjejja i form av uppmärksamhet och beröm.

Tror att jag ska ta med mig Melvin ner på stan och strosa runt lite. Får passa på när Moa är på dagis, för henne är det sista jag tar med mig ner på stan. Men det är en annan historia.

Ha en bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar