söndag 16 november 2008

Hotell i sin egen stad= lyx


Bott på hotell i samma stad som vi bor. Man får nog kalla det för lyx men ibland så måste småbarnslivet få vara lite lyxigt!Christians mamma har fyllt 60 år så vi har firat henne denna helg. Varit jättemysigt, men jag kan inte påstå att det är lugnt och skönt och avslappnande att bo på hotell med tre barn! Frukosten var lyxig och skiljer sig drastiskt mot våra frukostvanor hemma. Det bästa av allt var nog ändå att jag slapp klättra över ett ton med gamla matrester och leksaker om vart annat för att överhuvudtaget ta mig fram till kylskåpet.

I går åt vi tre rätters middag. Att få sitta ner i 2,5 timma och äta hör inte heller till vanligheterna när man har en snart treårig tjej med myror i brallorna under samma hustak. Hemma får jag vara glad om jag hinner med en tre-minuters snarare än tre rätters!

Tack snälla Susanne och Ylva för att ni gav oss möjligheten att sitta och äta ifred!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar