onsdag 19 november 2008

Somnar inte Moa snart blir jag galen!


Moa är fortfarande hemma från dagis. Tredje dagen idag. Hon är inte sjuk eller så men hennes ögon har varit klibbiga så hon får inte vara där pga smittrisk. Får verkligen ingenting gjort när hon är hemma. Inte lätt att hinna med i en treårings snabba humör och intressesvängningar. - Mamma, jag vill rita! Snäll som hennes mamma är så plockar hon fram pennor och papper. Tre sekunder senare. - Mamma, jag vill inte rita mer! - Mamma, jag vill gå en sväng! Då hennes mamma varken har lust eller ork att bråka om alla pennor som nu ligger utsprida över hela bordet tar hon Moa i handen och går med på att gå ut en stund. Skönt tänker hennes mamma, då blir hon nog lite trött och kan somna skönt när vi kommer in igen. Efter att ha letat som en galning efter mössa, vantar och skor till både moa, lillebror och sig själv och tagit sig ut ropar ungen. - Mamma! Jag vill gå in! När hon inte får som hon vill ramlar hon ihop i en liten hög framför ytterdörren. - MAMMA! JAG VILL GÅ IN!!!!!!!!!!!! JAG VILL RITA!!!!!!!!

Klockan är nu kvart i tre och Moa har fortfarande inte somnat och det gör mig frustrerad. Vet att hon inte orkar vara vaken tills i kväll och förmodligen kommer att slockna lagomt till att jag inte vill att hon ska sova längre. *suck*

Christian är på jobbet och lille Melvin är nu sjuk igen. Han hade 39.4 i feber nu i eftermiddag när jag tog tempen. Hoppas på att det är en ny bacill som hittat hit så att han inte åkt på lunginflamation eller nått sånt efter förra omgången. Får hålla lite koll på honom. Vill att min lill prins bus ska få må bra.

Har inte tid att skriva mer nu även fast jag vill. Behövde bara få "fly" ifrån verklighetens kaos för en stund. Måste verkligen plocka ordning lite. Annars är nog risken att jag snart tappar bort mina barn i denna röra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar