fredag 28 november 2008

Min lille prins

Första advent närmar sig med stormsteg, och den nyss ankomna julkänslan har smält bort i takt med snön. Det vita vinterlandskapet har bytts ut mot vårens varma vindar och på något vis så har det tagit bort min lust att adventsstäda mitt hem.
Melvin ligger och sover i sin vagn. Hans förkylning är ännu värre idag. Hostar nästan hela tiden. Funderar på om jag ska ringa in till barnmottagningen och prata med dem. Obehagligt när det sitter på hans luftvägar på det viset som det gör. Rädd för att han ska få lunginflammation det lilla knytet. Väntar tills han vaknar nästa gång, så jag får kolla om han har fått feber också.

Känner att jag också börjar att bli förkyld. Halsonten har kommit smygande och risken finns nog att vi alla blir liggande i samma infektion som Melvin har. Suck...antar att det är något som man får räkna med när man har barn.

Ska ut och nattvandra med första hjälpengruppen i Jönköping ikväll. Ska bli roligt. Var länge sedan jag var ute nu. Behöver lite annat adrenalin i mitt liv än det som mina barn ger mig i form av oro.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar