söndag 31 december 2017

Varför en blogg?

Att skriva. Att ha en blogg. För vem skull? Svaret är inte entydigt. Att skriva har alltid varit viktigt för mig. Under vissa perioder av mitt liv till och med livsavgörande. Att skriva är för mig att andas. Särskilt när livet ibland kör ihop sig och tankarna blir till ett virrvarr av kaos. Då blir texten så tydligt. Tankarna kommer ut och blir konkreta. Jag tror verkligen på skrivandes kraft för er som besitter den förmågan. Andra målar, sjunger eller springer milslånga lopp.Skrivandet har varit min väg. Jag hoppas just du hittar din.

För mig är bloggen lika mycket för mig själv och för min egen skull som för mina barns. Om något skulle hända mig så finns bloggen kvar. En dokumentation om mitt liv. Om familjens liv tillsammans. De kan se saker som hänt. Upplevelser de varit med om tillsammans med mig. Dela mina tankar om livet. För mig är det viktigt. Att andra människor läser känns fantastiskt och ni är fler än jag egentligen kan förstå. Många hundra varje dag. Varför ni läser och följer mitt lilla liv kan egentligen bara ni svara på. Men jag hoppas på att jag ibland lyckas väcka en ny liten tanke eller beröra er så pass mycket att det för stunden kan göra en liten skillnad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar