fredag 22 december 2017

Du kom och förändrade min värld

För 12 år sedan fanns du ännu inte här. Ändå var du redan hela mitt liv. Du rörde dig inuti  min kropp som jag för första gången i mitt liv tyckte var vacker. Jag minns den här sista natten så tydlig. Jag var så rädd. I morgon skulle de med dropp få dig att komma ut till min värld. Jag grät i natten tätt intill en barnmorskas barm. Så länge sedan. Som att det var ett annat liv. Ändå är varje liten detalj de nästkommande dygnen som fastnålade på min hornhinna. Minnen som de vackraste juveler i världen.

Din väg kommer inte alltid att vara rak älskade lilla stora unge. Men jag lovar att så länge jag får så finns jag här.

I morgon är din dag. Trots feber och baciller ska vi fira din dag på ett alldeles speciellt sätt. För du är speciell och jag älskar dig Moa!

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar