måndag 25 december 2017

Tid som flyr

Mörker lägger sig över vår del av världen. Regn som fallit och bildad vattenpussar som liten älskat, har blivit till lycklig lek. 7.5 grader i luften och bara små spår av snö har fått känslorna att tro att det är april. Längtar efter våren redan, även fast vintern ännu inte kommit på något längre besök. Det är konstigt vart tiden tar vägen. Jag tänker att jag ska ta till vara på den, men känslan är att jag aldrig hinner förrän den rusat sin väg. Jag går upp på morgonen och lägger mig på kvällen. Det är måndag och det är fredag. Vad som händer där emellan hinner jag knappt reflektera över. Kanske är det så för de flesta, men just när man själv är mitt i det, känns det som att alla andra har det där som man själv saknar. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar