fredag 29 december 2017

Med längtan efter glamour


Snart ett nytt år igen. Blinkar ett par gånger och tiden har liksom året innan flugit sin väg. Jag står här, mitt i livet. Jag står mitt i det men hinner jag leva? Kanske är det just det jag gör hela tiden, bara att bilden av att leva är en aning skev. Det är så lätt att fastna med blicken och stirra sig blind på liven som levs där utanför. Vi visar kanske alla bara upp det vackra och avundsvärda i våra liv. Semesterbilder, nygjorda naglar och välvårdade barn som ler vid frukostbordet likt kellogsreklamen. Barn som kräks, trotts och tvätt i drivor. Trötta mammor med håret på enda och påsar under ögonen. Pappor som somnar på soffan och disk på köksbordet när kvällströttheten sköljer in. Kanske finns det även hos er andra även fast era uppdateringar visar en annan bild. Kanske är jag inte så annorlunda och kanske är det just det här som är det verkliga livet. Ibland önskar jag dock att livet vore en aning mer glamoröst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar