söndag 24 december 2017

En stilla stund på jorden

En stilla stund på jorden. En julafton som lider mot sitt slut. Jag andas ut. Låter lugnet få komma. Det är intensivt. Så mycket förväntningar som bor i huset en sådan här dag. Att vara barn en julafton som inte har förutsättningar att vara som den brukar, ställer till det lite. Men vi har gjort vårt bästa jag och min fina man. Det är inte alltid lätt. Men det blev så bra det kunde bli.

Tre trötta barn sover nu tryggt i sina sängar omgivna av julklappar i överflöd. På ett flygplan ut ifrån Sverige har idag barn som levt hela sina liv i Sverige fått lämna delar av sin familj då de inte längre får stanna. Två små barn har fått lämna jorden efter en våldsam villabrand. Kanske somnar inte deras föräldern någonsin tryggt mer. Livet är aldrig någonsin rättvist. Den som påstår det ljuger. Jag är tacksam. Mitt i mitt eget lilla elände är jag ändå tacksam för att det är just detta elände som tilldelats mig.

Stilla natt kommer strax. Jag välkomnar den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar