söndag 7 januari 2018

Svartvita nyanser

Vilande barn i en hektisk tid får mig att uppskatta lugnet runtomkring mig som just nu omsveper vårt hem. Nyduschade kalufser i olika längd nedstoppade under lakan som doftar av sköljmedel. Den lilla sover, drar tunga andetag nära en kokhet pappakropp som troligen är den nya bäraren av influensaviruset. De stora barnen ser på film på paddor och mobiler. Lämnar ett lugn åt mig som min kropp suger upp som en torr svamp. Att livet ibland saknar färg. Vad betyder det har någon undrat? Förmodligen inte samma sak för alla. För mig handlar det om att jag ibland skulle önska mer nyanser än svart och vitt. Jag vet att svartvita bilder även de innehåller mängder av kontraster och nyanser för ett tränat öga. Kanske till och med lika många som de i färg. Så kanske är det inte så farligt att livet ibland känns färglöst. Det handlar kanske bara om att se på livet från ett annat perspektiv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar