söndag 7 januari 2018

Tillbaka till framtiden

Ett liv som en gång var kommer aldrig tillbaka. Gårdagen var då, nuet i denna sekund, morgondagen en stundande tid. Stannar upp och tänker om det är bra eller dåligt. Att "Tillbaka till framtiden" blev en film succe är kanske inte konstigt. Att kunna se in i framtiden. Vet inte om jag skulle vilja kunna det. När jag var vilsen tonåring så drömde jag om det. Tänkte besöka en spådam för att få svaret om det var värt att fortsätta leva. Ibland undrar jag om hon hade haft svaret som blev mitt liv. För jag hade aldrig där och då ens i min vildaste fantasi kunnat ana hur fantastiskt livet i det stora verkligen kan vara. Men film är film. Vi lever här och nu. Färdas i tanke och känsla.

Värna om de vackra minnen vi bär och bearbeta det som vi önskar hade blivit annorlunda. Att minnas är fint. Det lär oss glädjas åt det vackra, att våga känna det som gjorde ont, men i lagom dos. Minnena gör våra liv till en unik berättelse. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar