måndag 1 januari 2018

Leva som man lär

Att leva som man lär är vi nog alla föräldrar fantastiskt bra på. I alla fall när stora runda ögon stirrar iakttagande bakom hörnet. Har nog aldrig smygätit godis så mycket som sedan jag fick barn. "- I den här familjen äter vi bara godis på lördagar" säger jag så trovärdigt jag kan. Dock har mina små varit alldeles för kloka och haft både ögon i nacken och luktsinne som en spårande hund. Att ljuga för mina barn är så meningslöst, för de är bättre på att läsa av mig än Dr Phils lögndetektor. Så med åren har jag omarbetat den frasen till att fördelen med att vara vuxen är att man får bestämma själv när man äter godis. Det gör smusslandet lite mer hanterbart de dagar när jag blir påkommen med fingrarna i kakburken. Det är inte alltid lätt att leva som man lär, men jag gör mitt bästa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar