söndag 21 januari 2018

I skuggan av ett liv

Ord är makt. Makt att påverka, makt att beröra andra människors hjärtan. Har så många gånger under mitt liv känt mig så liten och betydelselös. Vad var meningen med mig? Spelade det ens någon roll om jag fanns? Höga lyriska höjder och dalar djupare än helvetes mörker. Där mitt i en ung vilsen tjej som försökte överleva. Det är många år sedan nu. Halva mitt liv har passerat sedan dess. Jag är tacksam för att jag var just i det sammanhanget jag var. Gud har räddat livet på mig. Än idag vet jag inte om jag varken tror eller tänker att "han" finns. Men ibland så hoppas jag. Något som är säkert är dock att jag alltid trott på er fina älskvärda människor som i hans tjänst såg mig och lärde mig leva. Ni vet vilka ni är. Jag älskar er på riktigt. I skuggan av mitt liv finns ni kvar. Även om det gått 20 år sedan vi sågs, är ni min själsfamilj, alltid. 

Ni är många som läser det jag skriver. Ibland lämnar någon av er ett litet fotavtryck och talar om att ni läser och att jag berör er. Det är stort. Jag uppskattar det.

Idag vet jag att jag är viktig. För min familj hela universum. Det finns ingen mening med allt som händer, det kommer jag aldrig att skriva under på. Men det finns en fortsättning som kan bli fantastisk.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar