måndag 25 april 2016

När hela världen sover

Mörkret omsluter mig. Midnatt har passerat och på våningen ovanför sover de, mina skatter. De enda ljud som hörs är knapprande tangenter och musik ur datorns högtalare. Natten skänker lugn liksom skrivandet. Just här och nu bara är jag. Existerar och andas och njuter av stillheten.

Jag känner sådan kärlek inuti min kropp. Lyckan sprider glädjerus och tårar rinner av tacksamhet över livet. Tacksamhet. Oändligt tacksam över att få vara här. Få uppleva. Få känna. Älska. Bli älskad. Få uppleva mina barn. Känna värmen ifrån deras kroppar i en öm godnattkram om kvällen. Se glädjen i deras ögon när de vågar saker de aldrig trodde, när de lär sig något nytt. Stoltheten i deras ögon när de ser på sin lillebror och bjuder in hela världen att beskåda honom.

När "hela" världen sover, väljer jag ikväll att vara vaken.

LYCKAN- snälla stanna...du är så efterlängtad!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar