måndag 11 maj 2009

Vanligt i medelåldern!

Gjorde du något speciellt när synfenomenen uppkom undrade ögonläkaren samtidigt som han tittade upp bakom mikroskåpet och spände ögonen i mig. - Nej...det tror jag inte...svarade jag lite trevande. Var visserligen vansinnig över att jag inte kunde hitta den tröjan som jag absolut ville ha i vår gigantiska stryktvättshög, och svor över att Christian alla gånger hade flyttat på den.

Blev liksom som en rinnande ram runt hela synfältet på mitt ena öga och jag började fundera på vad sjutton det kunde vara. Kan inte beskriva det bättre än att det var som att se ut genom bilrutan under ett åskregnfall om sommaren. Men dock bara i kanterna av synfältet. Hade tyvärr inga vinrutetorkare som kunde göra synfältet lite klarare.


Ringde in till jourcentralen för att fråga vad det kunde vara, och efter många samtal från deras sida så kom de fram att jag var tvungen att komma in. suck tänkte jag. Fick en remiss och var till ögonkliniken idag.

Domen löd: Glaskroppsavlossning!

Låter ju hur dramatiskt som helst, men ska tydligen vara ofarligt. Försökte fatta vad doktorn sa men när jag fortfarande inte fattade efter andra försöket så gav jag upp. Läser på internet och läser att det är helt normal i medelåldern! Känner mig som hundra år just nu. Ska till optikern i morgon då jag för övrigt är halvblind i mina gamla glasögon. Får väll göra ett nytt försök att förstå då.

2 kommentarer:

  1. haha...om du är i medelåldern så är jag väl gammal och begravd typ *s*

    SvaraRadera
  2. Uss, det låter inte helt behagligt. Gör det ont? *ler* i medelåldern???? Dit har du ju ändå inte hunnit! Eller hur räknar de igentligen?

    Kram
    Marthina J

    SvaraRadera