torsdag 24 september 2009

STRIPPKLUBB ÖPPNAR- MAMMOR UPPRÖRDA!

I en stor artikel i JP kan man idag läsa om ett gäng mammors fasor över en nyöppnad stripklubb i Barnarp utanför Jönköping. På bilden står de uppradade med barn och barnvagnar utanför klubblokalen med sammanbitna miner.

Jag ler. Hela jag ler. Med hela ansiktet och med hela min uppenbarelse. Blir full i skratt och frågar mig själv varför? Av någon anledning så blir deras oro till komik för mig vid frukostbordet.

Sex är laddat för många människor. Fortfarande tabu och något som man skriver om i tidningarna, men som man kanske ändå inte talar helt öppet om. Att det öppnas en stripklubb i ett litet samhälle som Banarp och dessutom i en lokal där alla hemma mammor i området önskat sig en mataffär kan nog helt klart upplevas provocerande, men är deras oro befogad?

Jag har aldrig varit på någon strippklubb, och vi har kanske alla olika bild av vad en strippklubb är. Människor har i alla tider förförts och njutit av att se vackra människor dansa. Fascinerats av kvinnors nakna bröst- deras sensualitet och sexighet, och om de som uppträder där gör det för att de tycker om det så ser jag inget fel i det. Man får inte röra. De säljer inte sex. De säljer en upplevelse.

Grannarna tror att det kommer att dra till sig en massa läskig folk till deras bostadsområde. För visst är det väll så att det bara är läskiga typer som gillar halvnakna kvinnor!?


Jag har jobbat på krogen i snart 10 år och jag kan lova att den köttmarknaden som råder där, både innehåller prostitution, ofrivilligt tafsande och en hel massa läskiga typer. Kanske är det där utanför som vi borde stå med våra barn och protestera. Men det heter nattklubb, och visst är det så att det ordet är mindre värdeladdat?

Det som gör artikeln ännu roligare tycker jag, är att det inte finns en enda pappa med bland de oroade grannarna. För vist hade det sålt lösnummer om det istället stått: STRIPPKLUBB ÖPPNAR- PAPPOR UPPRÖRDA!

Dessutom så har de kvinnor som nog mest av alla vill få stället stängt, gett ägaren den bästa gratisannonsen han någonsin skulle kunnat få inför premieren! För det måste vara fler än jag som inte ens tidigare hade en aning om dess existens!

1 kommentar: