torsdag 17 september 2009

Sista natten i min säng som Fröken Lilja

Sista natten i min säng som Fröken Lilja. I mitt stilla sinne så dyker tankarna upp. Glada lyckliga tankar om en lång och kärleksfull framtid med Christian, men också en undran om vem kommer jag nu att bli? Hur lång tid tar det för hjärtat och hjärnan att förstå att breven i postlådan adresserade till Karin Fransson, faktiskt är jag?

I morgon kväll åker jag och Christian och bor på hotell tillsammans med två vänner som ska vara med och fotografera oss på lördag. Barnen ska farmor och farfar ha hand om, så det ska bli skönt att bara behöva tänka på oss själva. Att få dem klädda, fina och levererade till kyrkan i färdig förpackning, mätta, rena och glada och i rätt tid känns som en oerhörd lyx.

Lördag klockan 15,30 är vigseln och ni som bor i närheten, känner oss och vill titta förbi är naturligtvis varmt välkomna dit för att bevittna vår vigsel. Hör av er till oss (mobilen)om ni vill veta vilken kyrka det är.

1 kommentar: