måndag 14 september 2009

Närmsta dygnen blir en ängel storasyster

Deras lycka är så nära nu. Så nära som katastrofen en gång var. Deras glädje den måste få komma nu. Det måste få vara deras tur.

Ett litet liv, så snart så snart kommer du att möta vår värld. Snälla lilla du, du måste stanna kvar hos oss. Dina föräldrar längtar efter att få möta din blick och hålla dina små händer. Få klä din lilla kropp i klädnad som tillhör livet. Vi är så många här runtomkring dig som längtar. Som ber för att allt ska gå bra.

Mina tårar rinner. Inte av sorg denna gång men av orosblandad glädje över att Trollet inom närmsta dygnen kommer att möta vår värld. Ett litet barn. Ett litet älskat barn med en änglasyster i himlen. Nu är det din tur att leva!

Koncentrationen är plötsligt som bortblåst, men det spelar ingen roll. Det som spelar roll nu är att allt går bra.

Lotta och Jonas- Ni finns i varje cell av min kropp och i varje tanke som jag tänker!

Livet är utanför min makt och min kontroll. Kan inget göra än att önska er Lycka till!

2 kommentarer:

  1. Skänker en tanke även jag och massor av hopp!

    SvaraRadera
  2. Vet du, du gav mig en hinna på ögat ovh en liten kramp i min lilla livmoder.
    Tack.
    /Ines

    SvaraRadera