torsdag 23 april 2009

En busschaufför, en busschaufför...

Var tillräckligt upprörd i går eftermiddag efter att jag skrivit inlägget om busschauffören att jag bestämde mig för att fortsätta vara förbannad några minuter till och skickade ett mindre glatt mail till lokaltrafiken. Numera är jag ärendenummer 14101 och jag väntar med nyfikenhet på deras svar. (nr 14101? Betyder det att det är 14101 gnällspikar före mig i kön!? )

Trot eller ej men jag åkte faktiskt buss idag igen. Det var nära att det hamnade ännu en gubbjävel på min busslista när han började med att dörren stängdes på min arm när jag var halvvägs in. Han bad om ursäkt och sa visserligen att att det var dörrens fel eftersom att den stängde sig själv och inte hans. Men bad om ursäkt gjorde han i alla fall så med tanke på att det inte var något av mina barn som han försökte klämma ihjäl så förlåter jag honom för denna gång.
Dessutom är han den enda jag varit med om som lyckats köra intill bussen mot den trottoarkant som finns där jag brukar gå av. När han dessutom sänkte bussen så jag slapp hoppa en halvmeter ner till marken med vagnen så blev jag nästan så glad att han numera räknas som en rätt bussig chaffis faktiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar