söndag 19 april 2009

Det här med att köpa och sälja saker på blocket

Det här med att köpa och sälja saker på blocket. Visst är det en fattig småbarnsfamilj bästa vän denna sida. Som vi ständigt tycks glutta till på med drömmen om den rätta saken till rätt precis. Ibland händer och när man råkar vara den första som ringer så känns det ibland som en lottovinst då allt som är bra och rätt pris nästan alltid redan är sålt.

Idag är det min tur att sälja, och jag vet inte om det är fler än jag som upplever denna ångest som jag gör just nu. Att det ska komma hem någon och granska ens saker och komma med halvspydiga kommentarer om priset, och att varan inte alls är så bra som man innan beskrivit den. Det är på väg nu. De potentiella köparna och jag önskar så att Christian skulle kunna hinna hem ifrån jobbet innan deras ankomst. Men jag vet att så inte är fallet och det gör ångesten än värre.

Jag är en urusel försäljare så är det bara. Jag tycker om att handla däremot, men när det kommer till det här med blocket så handlar jag och Christian får åka i skyttetrafik över stan och hämta hem det som jag bestämt att vi behöver. För åka hem till folk och titta på saker är nästan förknippat med ännu mer ångest. För vad gör man om man tycket att saken man först trodde sig vilja ha är skitful? Hur slingrar man sig ur den situationen utan att genera både sig själv och säljaren? Jag vet inte och därför kommer jag nog även i fortsättningen att skicka min bulvan till att slutföra mina affärer så att jag kan förbli hemlig för all framtid framöver!

1 kommentar:

  1. Hm, jag lämnade en kommentar här igår, men den verkar inte ha kommit fram.

    Ville bara tacka och säga att du också har en mycket fin blogg.

    Problemet med den där ångesten kan man också lösa genom att köpa och sälja på Tradera istället. Då får man nöja sig med bilderna helt enkelt. Plus att eftersom det är auktion kan man ibland få mer pengar än vad man först trodde.. :)

    Nu är väl jag lite färgad också eftersom jag faktiskt jobbar på Tradera, men jag har även använt blocket några gånger..

    SvaraRadera