söndag 5 april 2009

Äntligen söndag

Söndag. Äntligen söndag och helgen är snart slut. Ja, den här helgen känns det faktiskt så. På många vis så har den helgen varit jätte bra. Solen har skinit och jag har fått känna smaken av sommar. Barnen har varit friska och Moa har på allvar börjat leka med kompisar som för övrigt varit här till hennes stora glädje. Men så är det, det andra. Det där som får mig att känna mig urless just nu. Christian har jobbat både fredag, lördag och söndag 07-17 och slocknat vid 21 på kvällarna och jag känner mig som en ensamstående mamma, som bara längtar efter att få lite tid för mig själv. Få gå på toa ifred. Få ta en kopp te utan att något av barnen pockar på min uppmärksamhet, piper och gnäller när viljan inte går igenom.
Varit en lång vecka. Är bortskämd med att ha Moa på dagis några timmar om dagen men efter operationen så har hon ju varit hemma med mig. Jag längtar efter lite andrum och lite tid för mig själv.

Räknar ner klockan till Christian slutar jobbet så jag får åka och hälsa på min bästa vän. ICA MAXI!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar