fredag 13 maj 2016

Med doft av sommarlov

Under tidig morgonpromenad med Milo slår plötsligt doften emot mig. Hjärtat ler. Till höger om mig slingrar sig en vackert blomsterklädd häck runt en hustomt där människors liv levs precis som mitt. Blommor, med dess starka doft luktar för alltid sommarlov. Det var där framför de vita buskarna på min barndomsgård som fotograferingen skedde tidig morgon på skolavslutningsdagen, i ny klänning och vita sandaletter. Doften levererar förväntan. Ett barns glädje över ledighet. Sena kvällar med bästisen och tidiga morgonbad i närliggande sjö. Minnena lever och berör. Där ute någonstans lever ni, mina gamla vänner och klasskamrater. Jag är glad för att just ni var en del av min barndom. Tänk vad vi delat med varandra. Vi var barn av vår tid.
Om en månad väntar ett långt sommarlov för våra barn. Med doft av barndomsminnen  i luften välkomnar jag en kommande sommar. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar