torsdag 29 januari 2009

John Blund måste ha missat bussen!


Klockan är snart halv tolv och Melvin är forfarande vaken. Han har kommit in i puberteten en aning för tidigt och jag är rätt trött på att han leker tonåring och vänder på dygnet. I morse sov han till halv elva till följd av att han är uppe och krälar på nätterna. Skönt kanske någon tycker. Ja, det hade varit underbart med sovmorgon men nu ser ju inte min verklighet ut på det viset, då hans treåriga syster ska till dagis och för övrigt även fungerar som familjens morgonalarm!MAMMA!!! JAG VILL HA VÄLLING!!!!!!!!!!!NU!!!!!!!!!!!

Kvällarna är så viktiga när man har barn. Åtminstone så är det så för mig. Det är då som man hoppas på lite lugn och ro och tid för sig själv. Jag vet också att man inte kan kräva det som småbarnsförälder då det är ett dygnet-runt-jobb. Men önska sig och drömma kan man ju alltid göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar