fredag 23 januari 2009

En massa tankar utan något som helst sammanhang

Fredag idag. Christian jobbar kväll och jag sitter här och fördriver tid som jag egentligen inte har. Borde plugga. Har hängt på en psykologikurs på högskolan nu som jag inte blev godkänd i förra året. Måste göra en omtenta och det känns bra att gå på alla föreläsningar för att göra detta lite mindre krävande i alla fall. Går med den klassen som till hösten kommer att bli min klass. Känns lite konstigt men jag tror att det kan bli bra.

Att vara "tillbaka" i skolan är roligt, men det känns lite konstigt. Så länge sedan men ändå så påtagligt nära. Känns konstigt att inte vara gravid där längre...var ju gravid i princip hela mitt första år.

Jag saknar fortfarande att vara gravid och jag tror att jag nog alltid kommer att göra det. Är lite ledsen över att den tiden är förbi. Att den aldrig mer blir min tid. Men visst har Christian rätt egentligen när han säger att jag har två underbart fina friska barn som jag förhoppningsvis ska få följa resten av mitt liv! Men jag känner mig ändå ledsen över att det där magiska skimmret aldrig mer kommer att lägga sig över min person.

P-piller illamåendet har nu släppt. Började med att ta pillrena på kvällen istället och helt plötsligt så blev jag normal igen. Trist att godissuget återvänt så nu går jag väll snart upp de där kilona som jag lyckades bli av med. *suck*

Fick en utmärkelse av en vän idag och det gjorde mig så glad. Hon tycker att jag har en fantastisk mammablogg och det är alltid roligt att bli uppskattad. Tack så mycket Sandra!

Vet inte vad jag ska skriva om idag egentligen. Känns lite som att min blogg idag blir precis just en sådan som jag själv inte förstår meningen med att läsa. Försöker annars hållla mig till att skriva saker som jag tycker är viktiga eller som kan ge någon annan person där ute en tanke. Kan tycka att bloggandet om att man ätit köttbullar till lunch, målat tånaglarna eller tryckt i sig en kanelbulle på statolil kan vara rätt så ointressant. Men kanske är det så att det är det som bloggandet i själva verket handar om. Men jag efterlyser mer tankar och åsikter där ute. För jag vill veta vad ni tänker snarare än vad er fysiska person gör! Era tankar är viktiga! Dela dem med oss, och våga stå för det som är viktigt för er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar