söndag 28 december 2008

Pillrena gör mig skengravid


Har snart ätit upp första kartan på mina p-piller som ska förhindra att jag någonsin mer ska få uppleva det som hela min kropp skriker efter. Ytterligare en graviditet. Att vara gravid och få uppleva allt vad det innebär och att få hålla sitt lilla lilla barn i famnen för första gången är ett livslångt gift som borde narkotikaklassas. För visst är det så att jag skulle göra nästan vad som helst för att få uppleva den känslan igen. Som tur är så knackar förnuftet om tid att ta hand om och älska de barn jag redan har upp och får mig att ändå tycka att p-piller kanske inte är helt fel ändå.

Skengravid- ja...pillrena får verkligen min kropp att tro att den är gravid. Ständigt illamående som gjort att jag inte tycker om godis längre och tro mig när jag säger att detta endast hänt när jag varit gravid! Är för övrigt inte sugen på mat alls utan trycker ner en och annan clementin som känns frisk i munnen. Halsbrännan gör att jag funderar på att åter igen börja halsa gaviscon direkt ur flaskan. Kämpar även med en oerhörd trötthet som skulle kunna få mig att en en gång somna på Ikea-( gjorde det när jag väntade Melvin). Jag hoppas verkligen att detta ska släppa för min läkare säger att dessa piller ska vara ett under emot PMS-besvär. Nog längtar jag efter att vara gravid igen men dessa delar är de delar som jag för länge sedan valt att inte minnas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar