tisdag 7 juni 2016

Avslut

Ljummen kvällsluft iakttar mig genom den vidöppna ytterdörren. Det är nu tyst i huset. Endast ljud ifrån ett knapprande tangentbord slår mot taket. En och annan liten kvällsfjäril drar sig till ljuset. Ignorerar pipandet ifrån tvättmaskinen som skriker efter min omsorg. Pustar ut. Varit en bra men intensiv dag. Solen har fortsatt värma. Omslutit mig. Känt mig trött. En aning nere. Varit på efterkontroll hos barnmorskan. Ett avslut på en väldigt lång resa. Känns lite sorgligt samtidigt som det är skönt. I min famn sover lyckan. Det liv som vuxit genom ledsamhet och illamående. Ett definitivt avslut. Det är bra nu. Vår familj är komplett. Grindar av kärlek öppnas och stängs. Men i hjärtat undrar jag ändå om vi kvinnor någonsin verkligen blir färdiga? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar