tisdag 13 maj 2014

All kärlek jag förmår

Den lilla människan med de klokaste tankarna ligger tätt intill mig om kvällen.  Ser på mig och  lägger sin hand på min panna i omtanke om hur jag mår. Jag ser in i hennes kloka blåa ögon som tåras i förtvivlan över att hon är rädd för vad andra ska tycka, tänka och säga. Hon är orolig för sommaren. Vill inte visa sig i baddräkt eller låta någon ens få ana eksemen i hennes benveck. -Mamma, jag vill ha vacker hy som alla andra. Hon gråter. Hon skäms. Vill dölja det som hon tror inte omvärlden klarar av att se. Det gör ont i mammahjärtat att se henne gråta. Lovar att vi ska smörja så ofta vi kan för att huden ska få möjlighet att läka. Hon är så medveten. Medveten om livet. Om de ideal som florerar och som påverkar oss mer än vi kan föreställa oss. Som mamma önskar jag att jag kunde lägga en skyddande hinna över hennes älskande hjärta så ingen någonsin ska få möjlighet att ge henne sår. Försöker rusta henne för en framtid. Bygger sköldar av kärlek. Ger henne redskap för en kommande ungdomstid.Sår frön av självförtroende. En dag hoppas jag de kommer att blomma. Ger henne all kärlek jag förmår. Ikväll är hon liten, somnar i min famn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar