onsdag 21 april 2010

Vågar man tro på flygprognosen

Med andan lite halsen har jag svurit och orat mig över vulkanaskans framfart. Ska resa bli av eller inte. När ska jag våga tala om för Moa att hennes och min lilla flygtripp är redan nu om några dagar.

För en liten stund sedan kom beskedet att flygen från Arlanda och Jönköping ska börja gå igen som vanligt vid klockan 16 idag. Hoppet börjar tändas igen och kanske att resan nu faktiskt kommer att bli av.

Moa brukar förundrat se upp mot himlen när flygen åker förbi.-"Mamma, när ska jag få flyga till Afrika". Det där hoppet i hennes vädjande blick har lett till att Moa och jag ska göra en liten resa till Uppsala och hälsa på min kompis Anna. Flyget går klockan 13.00 på fredag. Hoppas så att resan kan bli av. Har verkligen sett fram emot detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar