lördag 22 augusti 2009

PRIMER- nyckeln till framgång

Sedan jag fick barn har det blivit väldigt lite smink. Har liksom inte känts särskilt motiverande att lägga tid och pengar på en snygg och genomtänkt make up, när kläderna blivit både nersnorade, och beklädda med matrester innan man ens hunnit utanför dörren, och den längsta utflykten man gör på dagarna är till den gemensamma sandlådan på gården.

Men så kom den dagen då jag insåg att jag snart ska gifta mig och plötsligt så har en helt ny värld kommit till mig och pockar på min uppmärksamhet och definitivt på mina pengar. Smink, naglar, hudkrämer, fuktmasker, läppglans osv...och nu pratar vi inte längre om Isadoras produkter på Ica Maxi, utan de fina krämerna, med fina förpackningar av de finaste märkena. De lurar på än prover av dessa och plötsligt så förstår man inte hur man klarat sig hela livet utan dem.

Satt och surfade runt lite nu ikväll på kicks hemsida, och plötsligt så fanns det där. Det där ordet som jag under mina 30 år aldrig ens varit medveten om att det existerar. PRIMER! Sägs vara något av en mirakelprodukt som man ska lägga efter dagkrämen innan man lägger på foundation. Huden ska bli skinande vacker och skavankerna ska jämnas ut och sminket ska sitta bättre.

Varför har jag aldrig hört talas om detta under? PRIMER. Känner mig lite lagomt korkad och är till och med tvungen att googla lite för att överhuvudtaget få reda på vad det är. Frågornas poppar upp som små popcorn i min förbryllade lilla hjärna. Är det bara jag som aldrig har hört talas om detta? Är det bara jag som aldrig ens har testat?

Nyfiken blev jag i alla fall. Ett nytt behov är skapat- kanske kommer jag snart att vara drottning i Primerträsket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar