söndag 22 september 2013

Sommarvindar har vidrört mitt hår

Sommarvindar har blåst förbi, blommor på marken har fått själen att lysa i kapp med solen på himlen. Det har verkligen varit en fin sommar i år. Barnen har kunnat bada nästan varje kväll i en sjö inte allt för långt bort. Moa har lärt sig att dyka och Melvin hoppar nu stolt från bryggans kant.

Kanske märkte du att bloggen tystnade igen. Var egentligen inte något medvetet val. Det bara blev så. Att jag tog tillbaka makten över min blogg, lät orden flyga ut i rymden och beröra människor igen var så läkande. Kanske var det viktigare än själva bloggandet i sig. Att tvingas till tystnad av människor som vill göra än illa har påverkat mig väldigt mycket som människa. Men det är slut med det nu. Nu handlar det om mina val...min lust att skriva eller inte. Det är viktigt för mig. Jag kommer inte heller att lösenordsskydda min blogg. De har låst in min rätt att vara fri under så många år. Jag andas nu och orden lär aldrig tystna mer...

Kramar Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar