fredag 20 november 2009

En kvinnas list övergår mannens, så är det bara!

Det här med att ha barnångest. Eller rättare sagt ha ångest över att inte få fler barn. Jag har nog hamnat där igen, med bioklockan tickandes och där kroppens önskan om att få uppleva ännu ett underverk är starkare än tankeförmågan och realismen hos hjärnans förstånd.

Har blivit förälskad i en ny barnvagn och är fast besluten om att jag har ett enormt stort behov av just en sådan. Melvin är redan 1,5 år och ska det någonsin bli ett till vagnköp så är de nu.

Christian är väll inte lika övertygad som jag, om att Melvin tycker att hans nuvarande vagn har blivit trist och solblekt. Den rullar och funkar, så det är ju bra.

Den listiga kvinnan tänkte att om jag tjatar om ett till barn i några veckor så kommer köpet att gå i hamn då det kan ses som lindrig i förhållande till ännu en klättande krabbat i huset (enligt c:s sätt att tänka). Räckte med att tjata ett par minuter och mannen i huset blev plötsligt lika övertygad om att vagnköp är ett fantastiskt bra initsiativ!

Finns dock en deal och det är att jag ska sälja av en massa onödiga saker som ligger här och skräpar för att få ihop lite stålar till min nya dröm. Första blocketaffären är har precis genomförts och 300 kr har precis ramlat in!

2100kr kvar!

KOM OCH KÖP! FRALLANS SUPER LOPPIS ÄR ÖPPET DYGNETS ALLA TIMMAR! ( eller välgörenhetsorganisation, hur man nu väljer att se på det)

1 kommentar:

  1. Tänk på tidsbristen innan barn nr tre kommer. det är inte bara att skaffa man ska ha tid också.

    SvaraRadera