lördag 24 oktober 2009

Himlen har fått ännu en liten ängel

Har en tid följt en liten cancersjuk kille som heter Elton på hans mammas blogg. Klivit in och med tanken försökt att spegla deras värld. Orden har nått fram, men bara så långt som jag tillåtit dem att komma. En del människors livsöden gör ont att ta del av, samtidigt som det är en gåva som lär oss andra om livet.

Läste idag på hans mammas blogg http://jenni80.bloggsida.se/. att lille Elton somnade in i morse. 2 år och 3 månader gammal. Trots att jag inte har en aning om vilka dessa människor är, så är tårarna ändå nära.

Barn får inte dö. I min värld får inte barn dö. Ändå gör dom det.

Tittar till mina barn en gång extra där de ligger i sina sängar och sover. Så tacksam, så oerhört tacksam att jag får vara en del av deras liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar